TRX

10 ASV Jūras kara flotes treniņa vingrojumi, kurus vari apgūt ar TRX piekares sistēmu

14.03.2018.

ASV karaspēkos ir dažādai militārie spēki, bet ir arī elitārā Jūras Kara flote, kurai jāprot veikt kara darbības jebkuros apstākļos, taču īpaša vērība tiek veltīta apmācībai uz ūdens. TRX dibinātājs Randijs Hetriks, bijušais ASV jūras Kara flotes vadītājs, saka, ka jūras flotē trenējas kā profesionāli atlēti, lai vienmēr būtu gatavi jebkurai misijai. Tomēr civiliedzīvotāji arī var pildīt daudzus no jūras flotē apgūstamajiem vingrojumiem mājas apstākļos – viss, kas nepieciešams ir TRX piekares sistēma.

Jūras Kara flotei ir augstas klases fitnesa zāles ar kvalitatīviem trenažieriem, taču neatrodoties savā galvenajā mītnē,  kareivjiem jāpielieto vienkāršākus vingrinājumus, piemēram, atspiešanos, pietupienus un vingrojumus ar savu svaru jeb, kā Hetriks to apraksta „tradicionālos vingrojumus, kurus izpilda jau kopš romiešu laikiem.”

 

 

„Ja Tu atrodies vairākas nedēļas militārā operācijā, neviens neņem līdzi skrejceliņu,” skaidro Hetriks. „Viss, ko Tu šādā situācijā vari darīt, ir taisīt izklupienus, planku, visiem pazīstamos „Jumping Jacks” un taisīt daudz atspiešanos. Ja atradīsi kādu vietu, kur pievilkties, vari uzskatīt, ka esi tiešām laimīgs cilvēks” Tie ir vingrojumi, kurus var izpildīt jebkurš un jebkur, problēma ir tajā, ka jūras Kara flotes kareivjiem nepieciešama lielāka slodze.

 „Speciālajās operācijās sev līdzi vajag nest daudz lieka svara un atribūtus. Katrs no kareivjiem dara dažādus uzdevumus, tāpēc līdzi jānes smagi pūšļi, daudz ieroču un bruņas” saka Hetriks. „Kareivjiem jābūt izturīgiem un jājūtas komfortabli, cik nu tas ir iespējams, nesot tik daudz lieka atribūtu. Un viņiem tas ir jādara no dienas uz dienu, no nakts uz nakti.”

 

seals

 

Hetriks sāka aizdomāties par TRX piekares sistēmas ideju jau kopš pievienojās ASV Jūras Kara flotei, un saprata, ka piekares sistēma viņam ļaus pildīt simtiem vingrojumus un spēs pielāgot slodzi, izmantojot tikai savu ķermeņa svaru un pāris siksnām.

 

Attiecībā uz Hetiku un viņa komandu, apmācība funkcionālās modalitātes bija kritiska. "Jūs mēģināt aizsargāt savu ķermeni, kad to veidojat, tāpēc jūs strādājat pie pleca spēka un zemākas ķermeņa izturības līdz galam," viņš saka.

 

ASV Jūras Kara flote treniņos fokusējas uz gūžām, ceļgaliem un potītēm un šie desmit vingrojumi ir vērsti tieši uz šīm vietām.

 

Viena no labākajām kustībām jūras flotei ir TRX izklupieni. „TRX izklupieni ir viens no labākajiem vingrojumiem, jo tas iesaista visus stabilizatorus. Tas jāpilda ar vienu kāju, tāpēc  nav nepieciešama papildus slodze, lai to padarītu par sarežģītu vingrojumu,” saka Hetriks.

 

TRX izklupieni

 

trx-lunge

 

Hetriks iesaka piepildināt TRX izklupienus ar TRX pietupieniem ar vienu kāju un TRX Sprinter Starts pilnvērtīgam treniņam ķermeņa lejasdaļai. Pēc Hetrika domām, šādi izolējoši vingrojumi ir nozīmīgi, lai novērstu traumas un atgūtos no tām.

 

Pietupieni ar vienu kāju TRX piekares sistēmā

 

squat

 

TRX Sprinter Starts

 

seal

 

Nākamais solis ir ķermeņa augšdaļa. Neviens ASV Jūras Kara flotes treniņš netiek aizvadīts bez TRX Power Pull vingrojuma: pirmais vingrojums, kuru Hetriks izdomāja, izveidojot TRX piekares sistēmas prototipu.

 

TRX Power Pull

 

trxseal

 

Hetriks izgudroja šo kustību, atdarinot kareivju kustības, kuras tie pielieto ikdienā, piemēram, rāpjoties helihoptera trepēs. Vingrojumā tiek nodarbināta katra puse atsevišķi, nodarbinot vēdera muskulatūru.

 

Paralēli šim vingrojumam, Hetriks iesaka arī vingrojumu T Deltoid Fly, atspiešanos TRX piekares sistēmā un atspiešanos TRX piekares sistēmā izvēršot rokas sānis, kombinējot spēka un stabilizējošus vingrojumus.

 

Atspiešanos TRX piekares sistēmā


seal

 

T Deltoid Fly


seal

 

 Atspiešanās TRX piekares sistēmā izvēršot rokas sānis


seal

 

 

Pēdējie vingrinājumi Jūras flotes kareivjiem ar TRX piekares sistēmu ir planks jeb balsts uz apakšdelmiem, un to variācijas. Tie, kas ir mēģinājuši TRX Hamstring Curl vai Hip Press, saprot, ka šie vingrojumi nav no tiem vieglākajiem un ir izaicinoši. Lai arī abi šie vingrojumi ir izpildāmi ar savu svaru, tie ir vieni no efektīvākajiem augšstilba divgalvainā muskuļa un gūžas muskuļu nodarbināšanai.

 

 TRX Hamstring Curl


seal

 

Hip Press

 

seal

 

Taču, ja runa iet par ASV Jūras kara flotes mīļāko vingrojumu, Hetriks uzsver, ka tā ir atspiešanās, pievelkot kājas jeb TRX Atomic Push-Up.

 

TRX Atomic Push-Up


seal

 

Uzskats, ka Jūras kara flotes treniņos visus vingrojumus pilda ar maksimālu atkārtojumu skaitu, ir mīts. Kareivju galvenā prioritāte ir veselībai drošs treniņš, jo ievainots kareivis nespēs cīnīties ar pretinieku.

 

Vai esi gatavs advancētam Jūras kara flotes treniņam mājās? Izaicini sevi: Izpildi visus šos desmit vingrojumus ar TRX piekares sistēmu. Katru vingrojumu izpildi ar 20 atkārtojumiem. (Neaizmirsti par nelielām pauzēm , kamēr noregulē TRX lences garumu katram vingrojumam). Kad būsi izgājis cauri visiem desmit vingrojumiem, atkārto visu vēl vienu reizi!

TRX - mēs esam par kustību!

Mēs ticam, ka treniņos ir jābūt kustībai, nevis tikai muskuļiem. Mēs esam radījuši labāko treniņu sistēmu, treniņu programmas un apmācību kursus, lai palīdzētu sasniegt virsotnes, mērķus un rezultātus kādus vien vēlies.